Zgrabiarki czterokaruzelowe GA 10231

Model GA 10231

Trzy czterokaruzelowe zgrabiarki w 100% napędzane hydraulicznie

Czterokaruzelowe zgrabiarki GA 13231, GA 14231 i GA 15231 mają szerokość roboczą odpowiednio od 8,40 do 12,50 metra, od 9,00 do 13,70 metra i od 9,50 do 14,70 metra. Ich w 100% hydrauliczny napęd pozwala zaoszczędzić godzinę dziennie na obsługę serwisową.

Czterokaruzelowe zgrabiarki GA 13231, GA 14231 i GA 15231 mają szerokość roboczą odpowiednio od 8,40 do 12,50 metra, od 9,00 do 13,70 metra i od 9,50 do 14,70 metra. Ich w 100% hydrauliczny napęd pozwala zaoszczędzić godzinę dziennie na obsługę serwisową. Posiadają liczne udoskonalenia, zarówno jeżeli chodzi o jakość zgrabiania, łatwość obsługi, jak i żywotność maszyny.
Zgrabiarki te zapewniają wysoką wydajność pracy, dzięki bardzo dużej szerokości roboczej. Ponieważ smarowania wymaga tylko jedna przekładnia, oszczędzasz nawet godzinę dziennie na serwisowanie w porównaniu z podobnej wielkości zgrabiarkami, wyposażonymi w napęd mechaniczny. Ta oszczędność czasu pozwala zwiększyć wydajność roboczą i dziennie zgrabiać do dziesięciu hektarów więcej.
Czterokaruzelowa zgrabiarka GA 13231 podczas pracy

Korzyści dla użytkownika

Mniejsza potrzeba konserwacji

W 100% hydrauliczny napęd karuzeli jest wyłączną własnością firmy KUHN

Wyłącznie: 4 wirniki, w 100% hydrauliczne

Jedna godzina zaoszczędzona na obsłudze serwisowej, to jedna godzina zgrabiania więcej! 
Karuzele są napędzane hydraulicznie poprzez pompy hydrauliczne, a te z kolei są napędzane przez pojedynczą przekładnię, co minimalizuje czynności serwisowe. Zapomnij o codziennym smarowaniu pośrednich wałków napędzających karuzele wałków. Zaoszczędzisz nawet godzinę, w porównaniu z mechanicznie napędzanymi zgrabiarkami o tych samych szerokościach roboczych. Ma to duże znaczenie w przypadku ryzyka opadów deszczu i konieczności szybkiego zebrania plonów. Zmniejsza to również potrzebę serwisowania.
Inne korzyści to płynna, cicha praca i minimalne zużycie.
W zgrabiarkach GA 13231, GA 14231 i GA 15231 jednostka hydrauliczna jest umieszczona na obrotowej głowicy ramy maszyny. Dzięki temu, przekładnia główna jest zawsze idealnie wyrównana z ciągnikiem, nawet w ciasnych zakrętach. 
Ponadto, prędkość WOM może być regulowana z poziomu kabiny, co pozwala idealnie dostosować maszynę do rodzaju i ilości paszy. Można wybrać jedną z dwóch prędkości: 1000 lub 750 obr./min, jeśli zależy nam na oszczędności paliwa.

Przekładnia MASTERDRIVE GIII: niezawodna i odporna na uszkodzenia.

Dzięki nowemu napędowi hydraulicznemu i jeszcze mocniejszej przekładni MASTERDRIVE GIII Twoja maszyna poradzi sobie z dużą ilością plonów i trudnymi warunkami pracy. Przekładnia jest wykonana przez koła zębate czołowe. Dokładność tolerancji jest ściśle kontrolowana, co zapewnia bardziej niezawodny i wytrzymały układ.
Przekładnia MASTERDRIVE GIII poradzi sobie w trudnych warunkach pracy.

Doskonała jakość

Wzrost liczby dobrze ukształtowanych pokosów

Równy rząd pokosu jest szczególnie doceniany przez operatorów następnych maszyn zbierających. Łatwiej jest go zebrać podbieraczem sieczkarni, przyczepy samozbierającej i prasy. 
Płynna jazda to większy komfort!
Prędkość obrotową przednich karuzel można zwiększyć o 20% w stosunku do tylnych. Wszystko to bez konieczności opuszczania kabiny ciągnika. Funkcja przyspieszenia sprawia, że plon jest przesuwany bardziej w kierunku środka maszyny. Jest mniej skręcony, ponieważ nie roluje się po ziemi. Dzięki temu, tylne karuzele mogą formować jednolity i przewiewny rząd pokosu. Idealne rozwiązanie dla doskonałego schnięcia plonów.

Dokładniejsze formowanie, dzięki podwójnie zakrzywionym ramionom

Równomierność i objętość pryzm są warunkiem szybkiego schnięcia i łatwego pobierania przez prasy. Ramiona zębów zgrabiarek GA są ustawione hiperstycznie. Oznacza to, że bardzo późno osiągają kąt 90°. W połączeniu z krzywką o dużym nachyleniu zębów, podnoszenie zębów jest szybkie, późne i wymaga małej siły obrotu. Powstające w ten sposób pokosy są bardziej regularne, większe i równe. Również przy większych prędkościach roboczych, zgrabianie przebiega prawidłowo, gdyż materiał nie jest wypychany poza obręb zgrabiania. Mocne strony skośnych ramion: Zmniejszają odległość między kolejnymi przejazdami. Straty paszy są ograniczone do minimum nawet przy dużych prędkościach jazdy. Ciężar znajduje się w środku ramienia zęba. Zwiększa to jego żywotność, ponieważ podczas obrotu nie jest on poddawany działaniu nacisku. Rolki prowadzące są dzięki temu mniej narażone na uszkodzenia.
Karuzele doskonale dopasowują się do nierówności terenu, chroniąc pokrywę roślinną.

Ochrona darni roślinnej

Aby chronić glebę i pokrywę roślinną, optymalne dostosowanie karuzel do zmieniającego się terenu jest równie ważne jak niski nacisk na podłoże, który ogranicza zagęszczanie gleby.
Zgrabiarki KUHN z czterema karuzelami są w pełni wyposażone, aby sprostać tym wymaganiom:
Zawieszone na łączniku obrotowym i niezależne od ramy głównej karuzele mogą obracać się we wszystkich kierunkach dzięki zastosowaniu przegubu wahadłowego 3D. Precyzyjnie i sprawnie podążają za zmianami ukształtowania terenu. Wynik: doskonałe osiągi, gwarancja czystych plonów i zdrowej pokrywy roślinnej.
Szerokie opony pomagają zmniejszyć zagęszczenie gleby i zapewniają stabilność karuzel, nawet na zboczach. Stabilność na zboczach jest również mocną stroną opcjonalnych opon radialnych.
Każda karuzela jest wyposażona w cztery koła obrotowe. Zapewnia to ochronę pokrywy roślinnej, nawet w ciasnych zakrętach. Dzięki usytuowaniu blisko zębów, karuzele natychmiast i sprawnie dostosowują się do zmian w terenie.
Przednie karuzele są teraz amortyzowane przez siłowniki hydrauliczne, co oznacza bardziej precyzyjną regulację zawieszenia. Dodatkowo, nacisk na podłoże jest automatycznie korygowany w zależności od szerokości roboczej. Użytkownik może więc łatwo dostosować maszynę do warunków pracy. Jako wyposażenie opcjonalne dostępna jest również hydrauliczna amortyzacja tylnych karuzel. Zapewnia ona przeniesienie obciążenia na ramę maszyny, zwiększając tym samym stabilność podczas pracy na stromych zboczach. Siłownik hydrauliczny umieszczony przed głowicą karuzeli steruje jej opuszczaniem. Podobnie jak w samolocie, najpierw opuszczany jest tył, a następnie przód. Dzięki działaniu systemu STABILIFT zęby nie stykają się z glebą.

Szybkie rozpoczęcie pracy

Jeszcze większy komfort, dzięki funkcji Section Control

Wykorzystaj funkcję sterowania sekcjami, aby zautomatyzować podnoszenie i opuszczanie karuzel na uwrociach.
W najtrudniejszych obszarach pola lub na uwrociach operator może skupić się wyłącznie na jeździe; to prawdziwy komfort i realny wzrost wydajności!

Nowy, bardziej przyjazny dla użytkownika interfejs terminala

Architektura elektroniczna obejmuje nowy moduł ISOBUS. Jest on mocniejszy, ma większą pojemność i oferuje więcej możliwości. Interfejs terminala ISOBUS do sterowania maszyną został przeprojektowany i jest bardziej przyjazny dla użytkownika. Użytkownik lub jego pracownicy mogą szybko i intuicyjnie zapoznać się z maszyną. Jest również w stanie wygenerować ikony graficzne związane z różnymi funkcjami podczas korzystania z joysticka CCI A3 ISOBUS.

Wszystkie ustawienia wykonywane są w kabinie dzięki ISOBUS

Wszystkie ustawienia karuzel mogą być regulowane bez przerywania pracy z poziomu terminala sterującego:
  • Szerokość robocza i szerokość rzędów pokosu,
  • Niezależna regulacja szerokości roboczej,
  • Wysokość zgrabiania,
  • Składanie maszyny itp.

Aby sterowanie było jeszcze łatwiejsze, do terminala można podłączyć joystick. Dostępne są trzy rozwiązania ISOBUS (terminal ISOBUS CCI 60, CCI 800 lub CCI 1200). Każde z nich posiada kolorowy ekran dotykowy. Możliwe jest również wykorzystanie już zainstalowanego w ciągniku terminala ISOBUS lub terminala innego producenta. Skontaktuj się z Twoim dealerem KUHN, aby dowiedzieć się więcej na temat kompatybilności sprzętu. <br />Wstępnie zaprogramowana sekwencja, zintegrowana z oprogramowaniem ISOBUS, ułatwia i optymalizuje manewry na uwrociu. Można ją łatwo dostosować do własnych potrzeb. Dzięki czujnikom kątowym, karuzele są zawsze podnoszone na zadaną wysokość, niezależnie od szerokości roboczej. Po wprowadzeniu wszystkich ustawień wstępnych, wystarczy nacisnąć przycisk. Usiądź wygodnie i pozwól elektronice zarządzać pracą!
CCI 1200 z GA 10231

Regulacja wysokości karuzel do wielkości plonu, szerokości podbieracza

Szerokości robocze od 8,40 do 12,50 metra, od 9,00 do 13,70 metra i od 9,50 do 14,70 metra pozwalają uzyskać wyjątkową wydajność, co jest jedną z wielu zalet zgrabiarek GA 13231, GA 14231 i GA 15231.
Zgrabiarki o tak dużych szerokościach muszą mieć szczególną zdolność dostosowywania się do przyczep zbierających i pras, czyli kolejnych maszyn w łańcuchu zbioru. Ta elastyczność pozwala na płynną, hydrauliczną regulację szerokości roboczej i szerokości rzędu pokosu z poziomu kabiny:
Pozycja przednich karuzel może być regulowana pod względem szerokości roboczej za pomocą siłowników hydraulicznych i czujników kątowych.
Szerokość rzędu pokosu można zmieniać w dowolnym momencie, zmieniając położenie tylnych karuzel. Szerokość rzędu pokosu wynosi od 1,40 do 2,40 m (a w przypadku modeli GA 14231 i GA 15231 nawet do 2,50 m).
Pomimo dużej szerokości roboczej zgrabiarki czterokaruzelowe są na tyle elastyczne, że mogą pracować na polach o trójkątnym kształcie. Możliwość podnoszenia każdej karuzeli osobno, pozwala na zgrabianie klinów pól oraz omijanie przeszkód. Ponadto, duży prześwit pod karuzelami ułatwia przejeżdżanie przez rzędy pokosu.
Aby wyregulować wysokość zgrabiania, karuzele można regulować równocześnie w parach z przodu lub z tyłu, lub indywidualnie. Wysokość karuzel wskazywana jest zarówno na ekranie terminala, jak i na ramie karuzeli.
Szerokość pokosu można łatwo regulować za pomocą zgrabiarek GA 13231 i GA 15231

Większa stabilność na stoku lub na drodze

Zaczep z wbudowanym systemem zawieszenia poprawia płynność jazdy i zwiększa stabilność ciągnika i zgrabiarki podczas skręcania. Drogi gruntowe nie stanowią już problemu. Będziesz zadowolony z jazdy na zakrętach i płynnego, niezależnego podnoszenia karuzel bez szarpnięć na ramionach podnośnika. Pomimo imponujących wymiarów, zgrabiarki czterokaruzelowe są stosunkowo kompaktowe w transporcie i łatwe do przemieszczania:
W pozycji transportowej maszyny uzyskują wysokość poniżej 4,00 m bez konieczności demontażu ramion palców.
Nisko położony środek ciężkości zapewnia dobrą stabilność na drodze. Zaczep z wbudowanym układem zawieszenia poprawia elastyczność jazdy i zwiększa stabilność ciągnika i zgrabiarki podczas zawracania. Drogi gruntowe nie stanowią już problemu. Będziesz zadowolony z jazdy na zakrętach i płynnego, niezależnego podnoszenia karuzel, które nie powoduje szarpnięć na ramionach podnośnika. Pomimo imponujących wymiarów, zgrabiarki czterokaruzelowe są stosunkowo kompaktowe w transporcie i łatwe do przemieszczania:
W pozycji transportowej maszyny uzyskują wysokość poniżej 4,00 m bez konieczności demontażu ramion zgrabiających.
Nisko położony środek ciężkości zapewnia dobrą stabilność na drodze.

Model GA 10231

Gama Maszyn XXL

Dowiedz się więcej

Sprawdź

Specyfikacja

Dane techniczne
 
Szerokość robocza (m)
Średnia szerokość wału pokosu (m)
Szerokość transportowa (m)
Długość transportowa (m)
Wysokość transportowa (m)
Sposób zgrabiania wału pokosu
Liczba karuzel / Średnica karuzeli (m)
Liczba ramion na karuzeli / liczba palców na każdym ramieniu
Ramiona z palcami
Przekładnia
Kopiowanie nierówności terenu
Liczba kół pod karuzelą
Regulacja wysokości zgrabiania
Kopiowanie nierówności terenu
Niezależna regulacja szerokości roboczej przednich karuzel
Koło zapasowe karuzeli
Sterowanie maszyną
Napęd karuzel
Wałek przekaźnika mocy WOM
Zaczep
minimalne zapotrzebowanie na moc (KW/KM)
Wymagane wyposażenie hydrauliczne ciągnika
Wymagane wyposażenie elektryczne ciągnika
Światła drogowe i oznakowanie ostrzegawcze
Masa, ok. (kg)
Maszyna podstawowa zmontowana fabrycznie (oprócz wyposażenia opcjonalnego)
GA 13231 GA 14231 GA 15231
8.40 - 12.50 9.00 - 13.70 9.50 - 14.70
1.40 - 2.40 1.40 - 2.50 1.40 - 2.50
3.00 3.00 3.00
9.95 10.3 10.90
3.95 4.00 4.00
1  wał pośrodku maszyny 1  wał pośrodku maszyny 1  wał pośrodku maszyny
4 / 3.20 4 / 3.40 4 / 3.65
11: przednia - 12: tylna / 4 12: przednia - 13: tylna / 4 13: przednia - 15: tylna / 4
Sztywne Sztywne Sztywne
Szczelnie zamknięta, dwustopniowa przekładania redukcyjna
MASTER DRIVE GIII
Szczelnie zamknięta, dwustopniowa przekładania redukcyjna
MASTER DRIVE GIII
Szczelnie zamknięta, dwustopniowa przekładania redukcyjna
MASTERDRIVE GII
Zawieszenie przegubowe 3D Zawieszenie przegubowe 3D Zawieszenie przegubowe 3D
4 skrętne 4 skrętne 4 skrętne
Hydrauliczna Hydrauliczna Hydrauliczna
Stałe zawieszenie hydrauliczne, automatycznie regulowane w zależności od szerokości roboczej Stałe zawieszenie hydrauliczne, automatycznie regulowane w zależności od szerokości roboczej Stałe zawieszenie hydrauliczne, automatycznie regulowane w zależności od szerokości roboczej
Seryjnie Seryjnie Seryjnie
2 2 2
Maszyna ISOBUS: zastosowanie terminalu CCI lub terminalu ISOBUS w ciągniku Maszyna ISOBUS: zastosowanie terminalu CCI lub terminalu ISOBUS w ciągniku Maszyna ISOBUS: zastosowanie terminalu CCI lub terminalu ISOBUS w ciągniku
Zinetegrowany układ hydrauliczny zamontowany na głowicy Zinetegrowany układ hydrauliczny zamontowany na głowicy Zintegrowany układ hydrauliczny zamontowany na głowicy
Zawsze w linii ciągnika Zawsze w linii ciągnika Zawsze w linii ciągnika
2-punktowy, kat. 2 i 3 2-punktowy, kat. 2 i 3 2-punktowy, kat. 2 i 3
70 / 95 80/105 85 / 115
Przyłącze LS: 1 x ciśnienie, 1 x powrót wolny, 1 x czujnik obciążenia Przyłącze LS: 1 x ciśnienie, 1 x powrót wolny, 1 x czujnik obciążenia Przyłącze LS: 1 x ciśnienie, 1 x powrót wolny, 1 x czujnik obciążenia
1 gniazdo 7-pin (oświetlenie) 1 gniazdo 7-pin (oświetlenie) 1 gniazdo 7-pin (oświetlenie)
Seryjnie Seryjnie Seryjnie
5150 5700 6100
TAK TAK Tak

Media