Model pługa CHALLENGER

Maszyny dostosowane do ciągników o dużej mocy

Półzawieszany pług obracalny CHALLENGER może być wyposażony w 7 do 12 korpusów i jest przystosowany do pracy z ciągnikami o mocy od 200 do 500 KM.

Znajdź najbliższego dealera

Półzawieszany pług obracalny CHALLENGER może pracować w ekstremalnych warunkach roboczych z ciągnikami o dużej mocy. Ze względu na znaczną szerokość roboczą zapewnia dużą wydajność powierzchniową.
Kąt skrętu 110° zapewnia doskonałą zwrotność i dużą oszczędność czasu podczas wykonywania manewrów na uwrociach.
Wytrzymałość jest również ważnym atutem gamy CHALLENGER, ponieważ profil ramy w tych pługach wynosi 220 mm.
Jeśli chodzi o jakość pracy, przegub ramy pozwala na dokładne kopiowanie nierówności terenu, zapewniając perfekcyjne wykonanie orki.
Półzawieszane pługi CHALLENGER mogą być wyposażone w 7 do 12 korpusów z zabezpieczeniem śrubowym „T” lub hydraulicznym non-stop „NSH” i są przystosowane do pracy z ciągnikami o mocy w przedziale 200 do 500 KM.
Pług CHALLENGER podczas pracy

Korzyści dla użytkownika

Pług do pracy w każdych warunkach

Jednoczęściowa głowica pługa CHALLENGER zapewnia mu bardzo dużą wytrzymałość.

Sprawdzona konstrukcja

Półzawieszany pług CHALLENGER jest wyposażony w monoblokową głowicę. Ten unikatowy element zapewnia znacznie większą wytrzymałość niż inne głowice pługów na rynku, ponieważ eliminuje ryzyko deformacji lub powstania luzów w konstrukcji. Ponadto, monoblokowy żeliwny odlew zwiększa stabilność pługa zapewniając jedną linię ciągu. Punkty zaczepowe znajdują się bardzo nisko, co gwarantuje maksymalne przeniesienie ciężaru i lepszą przyczepność w trudnych warunkach roboczych.
Profil ramy 220 mm umożliwia współpracę z ciągnikami o dużej mocy, gwarantując pługowi dużą wytrzymałość.

Prostota obsługi

Opcjonalnie, pługi CHALLENGER mogą być wyposażone w hydrauliczną regulację punktu ciągu z dużym zakresem, która umożliwia dostosowanie pługa do każdego rozstawu kół z kabiny ciągnika. Opcja ta pozwala bardzo łatwo dostosować pług do ukształtowania terenu i mocy ciągnika. Szeroki zakres regulacji punktu ciągu umożliwia wyciągnięcie pierwszego korpusu w bardzo trudnych warunkach roboczych. Pług pozwala również na wykonanie orki po caliźnie.
Przegub ramy (opcjonalnie z hydrauliczną regulacją) zapewnia idealne kopiowanie nierówności terenu z automatyczną blokadą po podniesieniu korpusów. Podczas podnoszenia przednich korpusów na końcu pola, tylne korpusy nadal pozostają w glebie na ustawionej głębokości. W efekcie ograniczone zostaje „zygzakowate” zakończenie orki na uwrociach, co poprawia komfort i jakość pracy.
Zawieszenie transportowe z hydropneumatycznym amortyzatorem chroni pług i podnośnik ciągnika.
Regulacje w pługu CHALLENGER są wykonywane bez użycia narzędzi, co zapewnia dużą oszczędność czasu.
Półzawieszany pług CHALLENGER w pozycji transportowej

Możliwość dostosowania do różnych typów gleby

Firma KUHN oferuje dwa typy zabezpieczenia przeciwkamieniowego w półzawieszanych pługach CHALLENGER:
  • Zabezpieczenie hydrauliczne non-stop NSH: Nacisk na korpus zmienia się w zależności od głębokości, prędkości jazdy i szerokości roboczej oraz warunków glebowych. Regulacja ciśnienia spustowego, bez ingerencji mechanicznej, zapobiega wyciąganiu kamieni na powierzchnię lub odbijaniu korpusów. Krzywa uwalniania zabezpieczenia hydraulicznego non-stop NSH zapewnia natychmiastowy powrót korpusu płużnego do gleby. Zabezpieczenie NSH w pełni chroni elementy robocze i nie wymaga konserwacji.

  • Zabezpieczenie śrubowe T: zerwanie śruby następuje po przekroczeniu nacisku na dłuto 4700 kg. Takie rozwiązanie eliminuje potrzebę zbyt częstej obsługi. Nawet po wielokrotnym zerwaniu zabezpieczenia, nie występują żadne widoczne deformacje w konstrukcji. Śruba zostaje gładko zerwana, a jej wymiana jest bardzo prosta i szybka.
Półzawieszany pług obrotowy CHALLENGER z zabezpieczeniem NSH

Sztuka doskonałej orki

Skokowa zmiana szerokości roboczej korpusów 35, 40 i 45 cm w pługu CHALLENGER

Skokowa regulacja szerokości roboczej

Możliwość zmiany szerokości roboczej korpusów pomiędzy 35, 40 i 45 cm pozwala dostosować pług do mocy ciągnika, warunków glebowych oraz typu orki. Zmiana ustawień odbywa się w prosty sposób poprzez odwrócenie wsporników słupic na ramie. Śruby regulacyjne są rozmieszczone w taki sposób, aby wyeliminować ryzyko deformacji słupic i zapewnić maszynie wytrzymałość niezależnie od umiejętności operatora.
Skokowa zmiana szerokości korpusów pozwala w szybki sposób dostosować pług do warunków roboczych i uzyskać maksymalną wydajność powierzchniową.
Ponadto, już sama liczba korpusów (7 do 12) zapewnia pługowi CHALLENGER wysokie osiągi.

Orka on-land, czyli po caliźnie.

Półzawieszany pług obrotowy CHALLENGER może wykonywać orkę po caliźnie. Wersja do orki on-land ma wiele zalet:
- Lepsza nośność ograniczająca zagęszczenie gleby
- Mniejsze zużycie opon na kamienistym gruncie
- Zapobieganie tworzeniu się podeszwy płużnej w bruzdach
- Możliwość stosowania bardzo szerokich opon, kół bliźniaczych lub gąsienic.
CHALLENGER w wersji on-land może pracować również w bruździe w sytuacji, kiedy przyczepność znacznie się pogarsza.
Przednie koło podporowe jest kluczowym wyposażeniem pługa w wersji do orki po caliźnie.
Półzawieszany pług obrotowy CHALLENGER w wersji do orki on-land, czyli po caliźnie

Korzystna inwestycja dla Twojego gospodarstwa

Pług CHALLENGER podczas wykonywania nawrotu na końcu pola

Wysoka wydajność robocza

Półzawieszane pługi CHALLENGER są dostępne w konfiguracjach od 7 do 12 korpusów.  Duża liczba korpusów pozwala uzyskać bardzo wysoką wydajność roboczą. Dzięki dużej liczbie korpusów i doskonałej zwrotności na uwrociach, pług CHALLENGER pomaga zaoszczędzić czas podczas krótkich okien pogodowych.
Głowica z dużym zakresem ruchu 110° pozwala na wykonywanie ciasnych skrętów. Ta wyjątkowa zwrotność umożliwia zawracanie na odcinku krótszym niż 15 m.

Pełna gama oryginalnych części roboczych KUHN.

Półzawieszany pług CHALLENGER posiada szeroki wybór części roboczych, gwarantujących perfekcyjne wykonanie orki niezależnie od warunków roboczych. Korpusy płużne są wyposażone w szeroką i wysoką słupicę, która skutecznie chroni odkładnicę i lemiesz. Części robocze KUHN są kute i poddawane obróbce w celu zwiększenia ich wytrzymałości. Proces kucia i obróbki cieplnej zapewnia częściom bardzo dobrą odporność na ścieranie w każdych warunkach roboczych.
Dla wszystkich korpusów z odkładnicami N, HC, L, C, V, VL i rombowymi dostępne są lemiesze i dłuta z węglików spiekanych. Technologia TRIPLEX z trzema warstwami stali o różnej grubości wydłuża żywotność odkładnic o 40%. Pług CHALLENGER wyposażony w odkładnice Triplex osiąga jeden z najlepszych wyników pod względem kosztów zużycia części roboczych na hektar.
Kute i utwardzane dłuto Olympic

Wyposażenie

Półzawieszany pług obracalny CHALLENGER w wersji do orki „on-land”, czyli po caliźnie

Specyfikacja

Dane techniczne
 
Konfiguracja korpusów (przód + tył)
Minimalne zapotrzebowanie na moc (kW/KM)
Maksymalna dopuszczalna moc ciągnika (kW/KM)
Masa ok. (kg) modelu T
Masa ok. (kg) modelu NSH
Szerokość robocza (cm)
Szerokość robocza (m)
Prześwit pod ramą (cm)
Odległość pomiędzy korpusami (cm)
Rama (cm)
Poprzeczna belka sprzęgająca
Wymagane wyposażenie hydrauliczne ciągnika
CHALLENGER 7E CHALLENGER 8E CHALLENGER 9E CHALLENGER 10 CHALLENGER 11E CHALLENGER 12E CHALLENGER 13 CHALLENGER OL 7E CHALLENGER OL 8E CHALLENGER OL 9E CHALLENGER OL 10 CHALLENGER OL 11E CHALLENGER OL 12 CHALLENGER OL 13
4+3 (4+1)+3 (4+1)+(3+1) (4+1+1)+(3+1) (4+4)+3 (4+4)+(3+1) (4+4)+(3+1+1) 4+3 (4+1)+3 (4+1)+(3+1) (4+1+1)+(3+1) (4+4)+3 (4+4)+(3+1) (4+4)+(3+1+1)
139/189 159/216 179/243 200/270 219/297 238/324 258/351 139/189 159/216 179/243 200/270 219/297 238/324 258/351
211/287 241/328 272/369 302/410 332/451 362/492 392/533 211/287 241/328 272/369 302/410 332/451 362/492 392/533
3760 4048 4336 4624 4912 5200 5700 4340 4628 4916 5204 5492 5780 6280
4110 4428 4746 5064 5382 5700 4690 5008 5326 5644 5962 6280
35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45 35 - 40 & 45
14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18 14 - 16 & 18
80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80
102 102 102 102 102 102 102 102 102 102 102 102 102 102
220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220 220 x 220
Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja) Ø 60 Kat. 3 (Kat. 4 jako opcja)
Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy.Wyposażenie seryjne Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy. Podnoszenie tylnej ramy i obrót: 1x jednokierunkowy + 1x dwukierunkowy, - Hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1x dwukierunkowy,- System VARIBAR: 1x dwukierunkowy,- Hydrauliczna regulacja przegubu ramy: 1x dwukierunkowy.

Media