Opis samojezdnego wozu paszowego SPW INTENSE

Zoptymalizuj żywienie swojego stada!

Samojezdne wozy paszowe SPW Intense z 2 pionowymi ślimakami i systemem dystrybucji paszy z przednim przenośnikiem poprzecznym. Dostępne ze zbiornikami od 14 do 27 m3, dla stad liczących od 75 do 215 sztuk bydła.

Znajdź najbliższego dealera

Skonstruowany na bazie wieloletniej praktyki w dziedzinie samojezdnych wozów paszowych, KUHN SPW Intense skupia wiedzę i doświadczenie działu rozwoju i badań oraz działu produkcyjnego, które specjalizują się w konstruowaniu maszyn do przygotowywania i zadawania paszy. Samojezdny wóz paszowy SPW Intense firmy KUHN został zaprojektowany z uwzględnieniem wymogów dotyczących żywienia zwierząt hodowlanych w nowoczesnym gospodarstwie: przygotowywanie jednolitej paszy o prawidłowej zawartości włókna oraz optymalna jakość dystrybucji paszy itp. Oszczędność paliwa jest rezultatem zastosowania 225-konnego silnika Phase 4F oraz systemu zarządzania hydrauliką, który kontroluje pierwszeństwo obsługi hydrauliki frezu załadowczego / ślimaków w zależności od obciążenia. Zaprojektowane na potrzeby gospodarstw prowadzących hodowlę przemysłową oraz firm usługowych, samojezdne wozy paszowe KUHN SPW Intense prezentują najlepsze właściwości jezdne na rynku. Dzięki optymalnemu rozłożeniu masy na tylną oś, maszyna zapewnia wyjątkowy komfort jazdy z dużą prędkością. Jest rzeczą naturalną, że profesjonalista inwestując w maszynę, która będzie pracowała w jego gospodarstwie codziennie, oczekuje wsparcia posprzedażnego od autoryzowanej sieci lokalnych dealerów świadczących wysoką jakość usług (części zamienne).
SPW INTENSE podczas pracy

Korzyści dla użytkownika

Bezkonkurencyjna wydajność i komfort jazdy

Wozy paszowe KUHN SPW Intense: funkcja „samobieżna” w joysticku może również być wykorzystana w celu dostosowania obrotów silnika do bieżącego obciążenia, co również oznacza mniejsze zużycie paliwa.

Koncepcja SAMOBIEŻNA

Z ekonomicznego punktu widzenia samojezdny wóz paszowy SPW Intense charakteryzuje się najniższymi kosztami operacyjnymi spośród tego typu maszyn na rynku. Dzięki technologii SCR (ang. selektywna redukcja katalityczna) zastosowanej w silniku FPT o mocy 225 KM do spalin dodawany jest czynnik AdBlue®, który przyczynia się do zmniejszenia emisji tlenków azotu. W przypadku samojezdnego wozu paszowego SPW Intense czynności wymagające dużych nakładów energii, takie jak proces mieszania, są wykonywane przy bardzo niskich obrotach silnika. Wysoka wydajność robocza jest uzyskiwana przy zadziwiająco małym zużyciu paliwa. Funkcja „samobieżna” w joysticku może również być wykorzystana w celu dostosowania obrotów silnika do bieżącego obciążenia, co również oznacza mniejsze zużycie paliwa. Obroty silnika zwiększają się tylko podczas transportu, kiedy wymagana jest dodatkowa moc do utrzymania prędkości jazdy. Silnik znajduje się w tylnej części maszyny, co zapewnia optymalne rozłożenie masy i zwiększa moc napędową. Operator doceni również mniejszy hałas w kabinie.

Kabina VISIOSPACE: dobra widoczność to synonim bezpieczeństwa

Powierzchnia okien w nowej kabinie VISIOSPACE została zwiększona o 20% w porównaniu z poprzednią wersją. Nowa kabina VISIOSPACE zapewnia najlepszą widoczność na rynku. Z pola widzenia zostały usunięte wszystkie przeszkody, co pozwala zachować maksymalną precyzję podczas zbliżania się do silosu. Duże okno w drzwiach również zapewnia bezpieczniejszą jazdę. Cała przednia szyba jest pokryta folią samoogrzewającą, która zapewnia maszynie szybką gotowość do pracy, nawet podczas porannych przymrozków lub w przypadku zaparowania, gdy wjeżdżamy z podwórka do obory. Przednia szyba jest czyszczona za pomocą dwóch wycieraczek zamontowanych na uchwytach o długości 1400 mm oraz 3 spryskiwaczy.
Bardzo duże okna wysypowe w samojezdnych wozach paszowych KUHN SPW Intense

Bezkonkurencyjny komfort jazdy i ergonomia obsługi z myślą o kierowcy

Wnętrze kabiny jest bardzo przestrzenne: jazda tą bardzo ważną w codziennej pracy maszyną jest komfortowa. Joystick i pulpit sterujący są wbudowane w siedzenie operatora. Maksymalny komfort jazdy nawet na nierównym podłożu. Joystick został zaprojektowany tak, aby operator miał pełną kontrolę nad maszyną w każdej sytuacji! Najpierw, za pomocą przełączników umieszczonych na panelu sterowania wybierany jest tryb pracy spośród czterech możliwości (załadunek, zadawanie paszy, transport lub tryb ręczny). Następnie wielofunkcyjny joystick przejmuje sterowanie maszyną. Niepotrzebne funkcje maszyny zostają zablokowane. Ergonomia i elastyczność joysticka przyczynia się do zwiększenia komfortu pracy operatora. Napęd maszyny, hydrostatyczny z dwoma prędkościami pod obciążeniem, jest również obsługiwany za pośrednictwem wielofunkcyjnego joysticka. Terminal CCI, ekran kamery i terminal wagowy są zamontowane na prawym słupku kabiny VISIOSPACE, co zapewnia ciągłe wyświetlanie wszystkich istotnych informacji bez blokowania pola widzenia kierowcy. Użytkownik doceni wygodę kabiny VISIOSPACE, która jest zamontowana na amortyzatorach i jest całkowicie dźwiękoszczelna (poniżej 71 dBA). Kabina VISIOSPACE jest dostępna w różnych wariantach wyposażenia (STANDARD, EDITION i ATTRACTIVE). Lepszy dostęp, ułatwiający bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Schodek wbudowany w podłogę zwalnia miejsce wewnątrz kabiny dla schowka na dokumenty. Moc dmuchawy została zwiększona o 50%, aby szybciej ogrzać kabinę. Wyloty dmuchawy są idealnie umiejscowione z myślą o komforcie kierowcy. Regulatory dmuchawy, radia i wskaźników znajdują się w zasięgu ręki, w górnej części kabiny. Kabina jest chroniona od góry osłoną, która minimalizuje ryzyko uszkodzenia przez spadające zamarznięte kawałki kiszonki podczas pracy w niskich temperaturach.
Bezkonkurencyjny komfort jazdy i ergonomia obsługi z myślą o kierowcach samojezdnych wozów paszowych KUHN SPV Access/Power/Intense

Zaprojektowany z myślą o potrzebach żywieniowych nowoczesnej hodowli zwierząt gospodarskich.

Wyjątkowa wydajność wycinania kiszonki w samojezdnych wozach paszowych KUHN SPW Intense

Bezkonkurencyjna wydajność pobierania kiszonki!

Szybki załadunek jest podstawowym parametrem dla samojezdnego wozu paszowego. Dlatego modele SPW Intense są wyposażone w szeroki (2 m) i mocny frez załadowczy (160 KM w modelu SPW Intense o pojemności od 14 do 18 m3 i 200 KM w modelu SPW Intense o pojemności od 19 do 27 m3). Pozwala to na szybki załadunek każdej paszy. Obsługa serwisowa została uproszczona, dzięki zastosowaniu śrubowo mocowanego ostrza, które jest łatwe w wymianie. Przenośnik załadowczy jest teraz napędzany za pomocą silnika hydraulicznego, zamontowanego na jego szczycie. W rezultacie, przenośnik jest ciągnięty przez silnik, co pomaga w centrowaniu biegu taśmy. Ryzyko przedwczesnego zużycia po bokach jest ograniczone. Aby przyśpieszyć załadunek w tej gamie samojezdnych wozów paszowych, przenośnik ma szerokość 800 mm. Strumień paszy szybciej pokonuje odległość pomiędzy frezem a zbiornikiem.

Zmienna prędkość mieszania paszy

Modele SPW Intense są dostępne ze zbiornikami o pojemności od 14 do 27 m3. Mieszanie odbywa się za pomocą dwóch pionowych ślimaków, których specjalna konstrukcja ugruntowała dobrą reputację wozów paszowych KUHN. W modelach SPW Intense ze zbiornikami od 14 do 18 m3, prędkość obrotowa ślimaka jest regulowana w zakresie od 0 do 50 min-1, co pozwala dostosować intensywność cięcia do zawartości włókna w dawce. W modelach SPW Intense 19, 22, 25 i 27 m3, hydrauliczny układ napędowy silnika jest połączony ze sztywnym przegubem uniwersalnym pomiędzy dwoma ślimakami, co zapewnia wydajniejsze cięcie włókien i optymalne czyszczenie pod koniec zadawania paszy. Prędkość może być regulowana od 0 do 55 min-1. Brak potrzeby konserwacji.
Możliwość regulacji prędkości pracy ślimaka oraz programowanie czasu mieszania z poziomu kabiny w samojezdnych wozach paszowych KUHN SPW Intense pozwala rolnikowi dostosować intensywność cięcia do różnych dawek.

Najwyższy komfort zadawania paszy

Modele SPW Intense są wyposażone w szeroki przenośnik poprzeczny umieszczony pomiędzy kabiną a zbiornikiem. Pozwala on na dystrybucję paszy z prawej i lewej strony, zapewniając doskonałą widoczność z pozycji kierowcy. Bardzo szerokie okno wysypowe w połączeniu ze zmienną prędkością przenośnika taśmowego gwarantują układanie paszy w równy pas. SPW Intense mogą być opcjonalnie wyposażone w lewe i prawe tylne okno wysypowe do pracy w budynkach bez oddzielnych wyjazdów oraz w dodatkowe taśmy do przenośnika, pozwalające na zadawanie paszy do najwyższych koryt.
Zadawanie paszy w samojezdnych wozach paszowych KUHN SPW odbywa się za pośrednictwem szerokiego, poprzecznego przenośnika taśmowego z przodu maszyny, który zapewnia dobrą widoczność i równy strumień paszy.

170 KM dla łatwiejszej pracy

Terminal sterujący CCI w samojezdnych wozach paszowych KUHN SPW: szybkie sterowanie palcami

CCI: szybkie sterowanie palcami!

Kabina operatora w modelu SPW Intense jest wyposażona w terminal sterujący KUHN CCI. Kolorowy ekran dotykowy wyświetla wszystkie dane dotyczące pracy maszyny oraz ważenia produktów. Wystarczy zerknąć na ekran, aby sprawdzić wszystkie potrzebne informacje. 100% użyteczna technologia Terminal sterujący CCI zarządza również informacjami dotyczącymi konserwacji maszyny, takimi jak okresowa obsługa serwisowa oraz obsługuje interfejs do diagnostyki. Za pomocą terminala CCI można na bieżąco sterować prędkością frezu, prędkością obrotów ślimaków oraz szybkością pracy przenośnika podającego paszę. Na potrzeby zarządzania danymi dotyczącymi paszy, terminal CCI może zapamiętać 80 dawek złożonych z 15 różnych składników. Zapamiętuje do dziesięciu grup żywieniowych z nazwami. Transfer danych do komputera w gospodarstwie odbywa się za pośrednictwem portu USB i gwarantuje identyfikowalność wszystkich operacji.

Pełna amortyzacja

Pełna amortyzacja ramy, która obejmuje dwie niezależnie zawieszone półosie o dużym prześwicie z przodu i resory piórowe z tyłu, zapewnia tej maszynie wyjątkowe właściwości jezdne. Optymalny komfort!
W pełni amortyzowana rama samojezdnych wozów paszowych KUHN SPW Intense

Zwrotność

Do pracy w ciasnych budynkach modele SPW Intense mogą zostać opcjonalnie wyposażone w tylną oś skrętną. W rezultacie znacznie zmniejszają się kąty skrętu.
Opcjonalna kierowana skrętna oś w samojezdnych wozach paszowych KUHN SPW Intense

Łatwy dostęp

Umieszczony z tyłu maszyny silnik wraz z jego głównymi komponentami (pompy, filtry, mierniki itp.) są w zasięgu ręki, co ułatwia konserwację.
SPW-Easy access.jpg

Wyposażenie

SPW-Easy access.jpg

Specyfikacja

Dane techniczne
 
Pojemność (m3)
System mieszania
Całkowita wysokość (m)
Całkowita szerokość (m)
Całkowita długość (m)
Masa pustej maszyny (kg)
Maksymalna ładowność (kg)
Rozkład ciężaru na przednią/tylną oś dla maszyny bez ładunku (%)
Rozkład ciężaru na przednią/tylną oś dla maszyny z ładunkiem (%)
Moc silnika (kW/KM)
Promień skrętu (m)
Pojemność zbiornika na paliwo (l)
Tylne opony
Przednie opony
Prędkość obrotowa ślimaków (min-1)
Załadunek
Regulacja 2 przeciwnoży
Prędkość jazdy do przodu
Typ zawieszenia
Kontrola trakcji
Napęd hydrostatyczny
Silnik
Sterowanie ruchem maszyny
Control station terminal
SPW INTENSE 14.2 CS SPW INTENSE 16.2 CS SPW INTENSE 18.2 CS SPW INTENSE 19.2 CL SPW INTENSE 22.2 CL SPW INTENSE 25.2 CL SPW INTENSE 27.2 CL
14 16 18 19 22 25 27
2 pionowe ślimaki z 6 nożami 2 pionowe ślimaki z 6 nożami 2 pionowe ślimaki z 6 nożami 2 pionowe ślimaki z 6 nożami 2 pionowe ślimaki z 6 nożami 2 pionowe ślimaki z 6 nożami 2 pionowe ślimaki z 6 nożami
2.74 2.96 3.21 2.78 3.05 3.33 3.46
2.50 2.50 2.50 2.50 2.50 2.50 2.50
9.90 9.85 9.70 11.00 10.86 10.79 10.75
12 600 12 700 12 800 14 575 14 700 14 850 14 900
15 400 15 400 15 400 16 200 16 200 16 200 16 200
36 / 64 36 / 64 36 / 64 30 / 70 30 / 70 30 / 70 30 / 70
39 / 61 39 / 61 39 / 61 25 / 75 25 / 75 25 / 75 25 / 75
160 (218) 160 (218) 160 (218) 160 (218) 160 (218) 160 (218) 160 (218)
8.10 8.10 8.10 8.80 8.80 8.80 8.80
290 290 290 290 290 290 290
445/45 R19.5 445/45 R19.5 445/45 R19.5 495/45 R22.5 (nowe opony) 495/45 R22.5 (nowe opony) 495/45 R22.5 (nowe opony) 495/45 R22.5 (nowe opony)
445/45 R19.5 (kierowane koła) 445/45 R19.5 (kierowane koła) 445/45 R19.5 (kierowane koła) 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła) 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła) 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła) 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła)
Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem
taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m - wysokość wycinania
kiszonki: 6 m - głębokość wycinania kiszonki: 200 mm)
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem
taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m - wysokość wycinania
kiszonki: 6 m - głębokość wycinania kiszonki: 200 mm)
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem
taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m - wysokość wycinania
kiszonki: 6 m - głębokość wycinania kiszonki: 200 mm)
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem
taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m - wysokość wycinania
kiszonki: 6 m - głębokość wycinania kiszonki: 200 mm)
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem
taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m - wysokość wycinania
kiszonki: 6 m - głębokość wycinania kiszonki: 200 mm)
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem
taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m - wysokość wycinania
kiszonki: 6 m - głębokość wycinania kiszonki: 200 mm)
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem
taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m - wysokość wycinania
kiszonki: 6 m - głębokość wycinania kiszonki: 200 mm)
Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania)
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja
2 przełożenia pod obciążeniem
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja
2 przełożenia pod obciążeniem
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja
2 przełożenia pod obciążeniem
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja
2 przełożenia pod obciążeniem
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja
2 przełożenia pod obciążeniem
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja
2 przełożenia pod obciążeniem
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja
2 przełożenia pod obciążeniem
Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach
Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej
Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych
Tylny zwis Tylny zwis Tylny zwis Tylny zwis Tylny zwis Tylny zwis Tylny zwis
Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive
Terminal CCI 800 with touch screen for safer intuitive use Terminal CCI 800 with touch screen for safer intuitive use Terminal CCI 800 with touch screen for safer intuitive use Terminal CCI 800 with touch screen for safer intuitive use Terminal CCI 800 with touch screen for safer intuitive use Terminal CCI 800 with touch screen for safer intuitive use Terminal CCI 800 with touch screen for safer intuitive use

Media